Veskitammi lasteaed logo

Lapsesuu

  • Liis (4a) vaatab, kuidas õpetaja suure pingutusega oma pidukleidile vööd peale sätib ja täheldab:  “Mulle tundub, et sa oled sellest kleidist suurem!”
  • Erik (5a): Sallivuse päev on see päev, kus tuleb salli kanda.
  • Kärt (6a) arutleb: Mitte raha ei tee sind õnnelikuks, vaid teadmised rahast! Õppisin seda rahamängu raamatust ja ma usun, et see on tõsi!
  • 3-aastane Sessy näeb, kuidas õpetaja avab lasteaia ukse võtmega ja kommenteerib: “Minu emmel on pilet, et lasteaeda pääseda”.
  • Õpetaja: Mis on vägivald? Karl(6a): Vägivald on see, kui sa ei anna teisele lapsele kommi!
  • Madli: (3.a): Meil ​​​​oli kodus jooksuvõistlus. Õpetaja küsis, et kes siis võitis? Madli: Eestlane!
  • Õpetaja küsib, mitu meelt inimesel on. Lapsed: “5 meelt: ninameel, kõrvameel, silmameel ja lõbustusmeeled” 🙂
  • Tüdrukud mängivad nukunurgas. „Õpetaja, poisid võtsid meilt klaviatuuri ära!“ Õpetaja: „No nukunurga piigid ju ilma klaviatuurita ka saama mängida.“ „EI! See on kõige tähtsam asi, muidu pole seal midagi teha!“.
  • Elli (6.a): “Ma ei julge enam lasteaiast puududa. Üks rühmakaaslane logis eile minu raamatusse sisse”
  • Õpetaja: mine käi vetsus ära, enne kui õue läheme! Gregor (4a): Ma ei saa, mul on kodus ka vets!
  • Õpetaja küsib poisilt, et miks ta ei söö. Poiss(4a): Ma olen haige. Õpetaja: Mis haigus sul on? Poiss ei vasta. Teine poiss(6a): kõige tähtsam, et sul suguhaigust ei ole!
  • Õpetaja räägib lastega haigete tegemisest ja koos püütakse leida lahendusi, kuidas oleks hea käituda. Hugo (6a): Kui sa tahad kedagi küünistada või kriipida, siis süga omal kasvõi selga!
  • Kui lapsed esimesest ujumistunnist tagasi tulid, küsis õpetaja, et kuidas siis seal ka läks. Rene (4.a): Hästi läks, ei uppunudki ära!
  • Andreas (5.a): ma ei saa ujuma minna, mul on piima allergia.
  • Iris (4.a) kiidab hommikusöögilauas, et ta on nii tubli laps ja sööb kõik toidu ära. Tristan (6.a): Sa ei tohi ennast kiita, muidu sa muutud nartsissiks!
  • Õpetaja küsib, et miks Rihard süüa ei taha, kas sõi kodus? Selle peale ütleb Luukas (4.a): Mina küll sõin hommikul kodus tasuta krõbinaid!
  • Õpetaja küsib: Mis päev täna on? Lapsed: Esmaspäev. Õpetaja: Seda, aga kas keegi kuulis hommikul raadiost või telerist, mis päev on? Harald (5.a): Haa, ma tean! Täna on emade rääkimise päev! (emakeelepäev)
  • Õpetaja räägib lastega, et jänes vahetab talvel oma kasuka värvust, et teda lumelt näha poleks (läheb lumega ühte värvi ehk valgemaks). Küsisis siis lastelt, mis värvi jänes suvel on? Märten: (4a): Siis on ta roheline!
  • Õpetaja kammib Karola juukseid ja räägib, et küll on ilusad lokid, tahaks omale ka. Karola (3.a): Eks mine osta poest!
  • Õpetaja räägib lastele, et kui te nüüd kõhu ilusasti täis sööte, siis hea uni. Anett (3.a): Minu emmel on kogu aeg hea uni!
  • Agnes ja Jakob mängivad, Agnes (3.a) hüüab: Kuule mees, kallikene, tule siia!
  • Vabariigi aastapäeval käis sõdur lastele oma ametit tutvustamas. Kenterile (4.a) tuli isa järgi ja ta teatas: Tead, issi, meil käis täna jahimees külas!
  • Mirko (4.a): Ma ei taha omale vesti selga panna! Rauno-Siim (4.a): Aga mul polegi resti!
  • Õpetaja küsib, et mis seened metsas kasvavad. Hugo (4.a): Purakad!
  • Õpetaja: Lapsed, hakkame sööma minema! Agnes (3.a): Ma ei ole laps, ma olen suur tüdruk!
  • Õpetaja: Mis sa kodus tegid? Harald (4.a): Vaatasin Venemaa saadet!
  • Kenter (3.a) õpetajale: Kuule Moonika, mina kasvan politseinikuks!
  • Rain (6.a) kukkus ja õpetaja abi lohutab, et küll pulmadeks paraneb jalg ära. Rain: Mul ei tule enam pulmi, need olid juba ära, emme ja issi juba abiellusid!
  • Lapsed hakkavad õue minema ja õpetaja paneb omale nina alla kreemi. Lapsed küsivad, et milleks. Õpetaja räägib, et tal on ninaalune külmast pisut katki. Sofia ( 5.a): mina pean omale küll Elisabeth Ardenit peale panema, kui välja lähen!
  • Otto (6.a) selgitab teistele lastele: “Kas teate kes on blondiinid? Blondiinid on need, kes siis, kui keegi ära sureb, siis nemad kogu aeg naeravad.”
  • Õpetaja: “Nimeta paigalinnud”. Henry (6.a.): “Rasvapääsuke“
  • Lisette-Riin (6.a.) loeb CD-lt muinasjuttude pealkirju: „Kuidas loomad endale saapad said.“
  • Õhus kõlab tihase kevadhüüd. Õpetaja: “Kuulatage, kes laulab“ Carmen (5.a.) „Mina ei laula!“
  • Uudistame suveniiripoes. Õpetaja küsib: „Milliseid esemeid saavad siit poest inimesed endale kaasa osta?“ Henry (6.a) osutab Muhu mustrilistele vestidele ja ütleb: „kaltse“.
  • Lapsed panevad riidesse ja arutavad omavahel, millised kindad kellelgi on (sõrmikud, paksud, lumekindad…)  Siis ütleb Maxim (5 a.): „Mul on  tänased kindad“
  • Hannes (4.a): isa tuleb siis mulle järgi, kui kell on üksteise peal või siis kaksteise peal.
  • Kaisa (4.a): Ma tahan saada süüaks! Õpetaja küsib, et kas kokaks? Kaisa “Ei, ma tahan saada emaks, kes teeb süüa”.
  • Kaisa (3.a): Paigalind on see, kes paigal seisab.
  • Geili (6.a): mul käivad juba septembrist saadik päkapikud! Timo (6.a): Ma tean, ema pani sulle asju, sest päkapikud ei eksi kunagi, neil on täpsemad äratuskellad, kui meil!
  • Armin (5.a.):”martsipanide kuu” (mardisantide kuu e november)
  • Kert (5.a.): “Ma lähen issiga ühe poisi sünnipäevale, ta on teistsugune poiss, ma ei ole teda kunagi näinud.”
  • Maxim (5.a.) vaatab Kasparit, kes kannab prille ja ütleb: “Mul on ka prillid, issi eile ostis!” ja toob lagedale oma uued ujumisprillid!
  • Õpetaja palub lastel tõsta oma välisjalanõud ukse taha. Kert (5.a): „Emme ei võtnud mulle jalanõusid, mul on kummikud!”
  • Õpetaja palub lastel nimetada eesti rahvustoite. Lapsed hõikavad: „pastlad”, „kuked”, „piparkoodid”.
  • Kaspar (5.a.):”Emmel käisid tädid külas veinitamas.” Õpetaja küsib: „Ja mis sina tegid, olid vanaema juures?” Kaspar: „Ei, mina mängisin pudelitega.”
  • Tüdrukud tulid õpetajale kaebama, et Juku (6.a; nimi muudetud) ütles neile “idioodid”. Õpetaja palus Jukul selgitada, mis see sõna tähendab. Poiss ütles, et ei mäleta. Natukese aja pärast tuli Juku õpetaja juurde ja ütles: “Tuli meelde! Siis, kui oled palju õlut joonud ja natuke purjus, siis ollakse idioot!” Tüdrukud seda kõike loomulikult polnud…
  • Tundub, et lastel on enne lõunat õuest tulles kõhud üsna tühjad, sest 3.a Kaisa küsib õpetajalt “Aga kus kokatädid elavad?”
  • Õpetaja küsib lastelt: “Kas mäletate, millised seemned me kasvama panime?” Adele (4.a): “Lõvilõustad!”
  • Ralf Robin: “Sõpradeks saadakse siis, kui ollakse ühes sünnitusmajas”
  • Mihkel: “Sõprus on see kui sa kingid teisele elevandi”
  • Kaspar: “Sõber teeb head asja, et teeb näiteks musi ja kalli-kalli, tuleb teile külla”
  • Hanna Britt: “Ma olen sõber, tahan temaga iga päev mängida”
  • Angeelika: “Sõprus on hea tunne”
  • Trevor: “Sõprus tähendab, et inimene on lapse sõber”, “Sõbrad mängivad koos”, “Sõbrad kutsuvad sünnipäevale”
  • Timo: “Tõeline sõber on see, kes toetab ka siis, kui on vaja hästi rasket asja tõsta”
  • Rebeka: “Sõber on see asi, kui on vaja midagi teha aga üksi ei saa, siis kutsud sõbra appi”
  • Artur: “Sõber on see kes aitab leida kadunud asju”
  • Oliver: “Sõber on see, kellega sa mängid”
  • Melinda: “Kui sa oled kurb, siis sõber vahel aitab sind ja sul läheb jälle tuju heaks”
  • Keiro: “Sõber on see, kellega jagame ära”
  • Saskia: “Sõbrale peab kalli tegema ja ära leppima, kui sa oled teistest vanem (näitab näppudel, 6.a)siis peab hea sõber olema”
  • Robin: “Kui inimene ei ole paha ja sa tunned tema nime, siis sa tead kuidas ta elab, siis on inimesed omavahel sõbrad”
  • Anete: “Sõber ei tohi lollusi teha”
  • Henry: “Kui keegi haiget saab, tuleb talle pai teha ja teist inimest aidata”
  • Maria: “Mul on pärisraha, sellega ostan šokolaadi ja kingin sõbrale”
  • Ele Riin: ” Sõprus on see, kui üks sõber kallistab teist”
  • Kert: “Sõber peab lubama teistele mänguasju, ei tohi kade poiss olla ja teist lüüa”
  • Õpetaja: “Mis tööd arst teeb?” Tauri (4.a): “Remondib inimesi”
  • Õpetaja: “Kes teie arvates on lähisugulased?” German (6.a): “Need, kes lähedal elavad” Kristjan (6.a): “Minu lähisugulased elavad ka lähedal, ainult kaks tundi peab nendeni sõitma!”
  • Tüdrukud arutavad omavahel maailmaasju. Geili (5.a): Kas teate, kes on blondiin? See, kellel on pikad juuksed!”
  • Õpetaja: “Mina ei suuda kõiki teie asju meeles pidada, meil on rühmas 22 last”. Timo (5.a): “Aga sul on ju suurem mälumaht!”
  • Lapsed tulid matkalt, õpetaja küsis: „Kas te metsas seeni ka nägite?” Lisette-Riin( 4.a.): Jaa, pilvekese seent!”
  • Karl (4a.): „ Ma hakkan nüüd väsinuks”
  • Maxim (4.a.)”Mu emmel valutab näpp jala peal.”
  • Õpetaja tegi hommikusöögilauas veidi nalja Tauri (4.a.)teatas tähtsalt: „Kui sa udujuttu ajad, siis tuleb õue palju udu!”
  • Tutvuti erinevate seeneliikidega, nende hulgas olid mõned hoiatava ristimärgiga mürgised seened. Armin (4.a) märkas risti ja hüüdis “Ma tean, need on surnuaia seened!”
  • Lapsed arutlevad omavahel, kelleks suureks saades hakata. Ralf Rasmus (6.a): Mina hakkan igatahes massiivset raha teenima!
  • Tüdrukud mängivad poodi, õpetaja uurib, et mida seal müüakse. Lisette-Riin (4.a):
  • “Lapsi, emme ostis mind ka säästukast!”
  • Õpetaja küsib “Kuulake, kes lõõritab?” Marian (4.a) hõikab:”Lennuke!”
  • Logopeed: Mis kuu praegu on? Oskar (4.a): Ümmargune kuu
  • Hans Oskar (4.a): Kleptsutpit-see, mida poest ostetakse, tomatist.
  • Ramon (4.a): Puud vehkivad (liiguvad)
  • Nette-Marii (4.a): roolijuhtija (st. autojuht)
  • Logopeed: Kus kasvab kapsas? Kaarel (4.a): Poes!
  • Õpetaja küsib: „Kes see lind on, kelle sa meisterdasid?” Lisette-Riin (3.a.): „Tihakas”
  • Karl (3.a.) „lehmaline kala” ehk musta-valge-kirju kala
  • Anete: (3.a.)„Täna on palju juukseid magustoidu sees” (rabarberikissell)
  • Mänguhoos ütleb Armin:(4.a.)” Simoona, naine mine too mulle asju.” Simoona (3.a.) vastab:   “Ma ei pea sulle asju tooma.”
  • Anete (3.a.):”Pane meile bartiino laulu” (Buratino)
  • liver (5.a.) toob õpetajale oma joonistuse. Õpetaja:”Kirjuta nimi ka peale, muidu ma hiljem ei mäleta, kes joonistas”. Oliver: “Sul on mälupulka vaja!”
  • Jõuluvana küsib: “Ja kelleks sina siis saada tahad?” Brigitta (5.a): “Tavaliseks inimeseks!”
  • Henry (3.a):”Mul on veehäda” (joogijanu)
  • Robin (3.a):”kihutamisauto” (võidusõiduauto)
  • Muusikatunnis küsib õpetaja: „Miks issi ajab habet?” Robin (3.a)vastab: „sest muidu on tal kõdi!”
  • Poisid mängivad pätte ja politseid. Karl (3.a) ütleb: „Käed kukkeli taha” (kukla)
  • Kasparil (3.a.) kadus karu ära ja ta on sellepärast kurb, ta ütleb õpetaja abile: „Palun ole minuga koos kurb.”
  • Ele-Riin (3.a.) „truklid” e trukid
  • Tüdrukud muutuvad mänguhoos pisut tormakaks. Saskia (3.a.) teatab: “Kodus tohib jooksata” (joosta)
  • Lisette-Riin (3.a) küsib:„Kas sa koorid need katki?”,kui õpetaja teritab pliiatseid
  • Karola (3.a): „Miks minu rätik ei ole rippumises?” (rätik oli rulli keeratud)
  • Karl (3.a): „Ma kodus köhisin kõvasti aga siin köhin vaikselt”
  • Õpetaja abi pakub lastele kaalikalõike. Kätriin Emily (3.a) teatab: ma ei saa kaalikat süüa, mul on nohu! Natukese aja pärast nihkub ta kaalikakausile lähemale ja ütleb: nohu läks vähemaks!
  • 3.a Frederik ei saa päris hästi aru, mis see “õpetaja abi” tähendab ja teatab: “Abielus Kristi!”
  • Ralf Rasmus (5.a): Mu unenägu on must-valge, sest ta on vanaks läinud. Enne oli värviline, aga värvid kulusid ära!
  • 6.a Viivian tuleb lasteaeda ja teatab: “Ma sain endale roti!” Õpetaja teab, et tüdrukul on kodus kass ja küsib: “Kas kass rotti ära ei söö?” Viivian vastab: “Meie kassil pole roti himu!!
  • Õpetaja räägib tuleohutusest ja esitab mõistatuse “Sada elanikku, kõigil pruunid pead?”. German: need on hiinlased. Ander-Josep parandab: ei, need on neegrid!
  • Muusikatunnis räägitakse hingedepäevast, õpetaja küsis lastelt: “Kus sinu hing elab?”Nette Marii (3.a) vastas: “Mul ei ole hinge, mul on balletisussid!”
  • Ragnar (4.a): Meie õppisime issiga koolis, et luukere elab põhjamaal
  • Seinal on kiri “HEAD UND!” Stella küsib, et mis sinna kirjutatud on. Õpetaja abi: Kas sa tähti tunned, loeme ära! Stella: Tunnen, aga viimast tähte ei tunne! Ralf Rasmus (4.a): See on küsimärk, see tähendab, et rohkem edasi ei lähe!
  • Karmo (6.a): Ma panin hamba padja alla, aga hambahaldjas ei tulnud – võib-olla oli tal vaba päev!
  • Johanna (4.a): Oleme Lauriga ninapikkused (ühepikkused)
  • Melinda (3.a): Üks mutt müüs turul Salmele roiskunud kala! (Milline sõnavara 3.a!)
  • Sten- Marten (3.a.) See on röövli rooliratas! (vokk)
  • Renette (4.a.) Need on KIRJAKAD (kaelkirjakud)
  • Ragnar (4.a.) Mul tuleb varsti sünnipäev! Õpetaja: Kui vanaks sa saad? Ragnar: Hästi vanaks…
  • Ragnar (4.a.): Hirmus söögihäda on!
  • Ragnar (4.a.): Õpetaja! Mitte keegi ei taha mulle naiseks tulla! (väga kurva näoga) Mina ilusti palusin, aga nad ei tule..
  • Õpetaja: Nüüd peame koristama hakkama! Ragnar (4.1): Aga keegi peab siis meile appi tulema… NAAIIIISEEEED!!
  • Joosep(4.a.): Õpetaja! Me käisime koridoris!!! SAJALA!!!
  • Õpetaja abi: Hakka nüüd end riidesse panema! Laur (4.a): Ei saa… Ma mõtlen…
  • Joosep (4.a.) Minu emme oskab ka peegeldada!(heegeldada)
  • German (3.a.): Ma tunnen, et kuskilt tuleb õhupalli lõhna!
  • Gertrud: megiküür (see kes meigib)
  • Diana ütleb Annale: “Sa oled nii ebatahtlik”
  • Henrik kirjutab tahvlile oma nime ja seejärel teatab: „Ma tahan oma tagunime ka kirjutada”
  • Lapsed vaatlevad ilma, et ilmakalendrit täitma hakata. Anette vastab: ilm on „päevaline”
  • Õpetaja teeb tüdrukutele soengut ja kiidab Anna juukselakka. Anna: „Mul on issist tulnud juuksed
  • Õpetaja abi vaatab lastega koduloomade raamatut ja küsib, kes pildil on. Lapsed ei tunne. Õpetaja abi ütleb, et kits. Erik Johannes (3.a): ei ole kits, kitsel on kaks puust sarve!
  • Logopeedi küsimuse peale “Kuhu linnud talveks lähevad?” vastab Ines (6.a): linnud lähevad lõunale.
  • Bergita (6.a) õpetajale: Poisid harjutavad vist isaks saamist- mängivad seal nukkudega!
  • Logopeed küsib Stevenilt, millest on aru saada, et sügis hakkab saabuma. Steven (6.a): Suvereporter sai nüüd läbi!
  • Logopeed küsib, millist tööd ema ja isa teevad. Jan (4.a): emme teenib raha, aga issi vahel töötab ka!  Grete (4.a): minu issi käib Soome laevaga ujumas!
  • Stella (3.a) õpetajale: anna mulle nuuskrätik!
  • Siim (4.a): Ma ei saanud nuusata ja emme pani mulle sinna rohtu- see võtab ninast kärsa ära.
  • Markus-Oliver (4.a): haaknõel = hõõgnõel.
  • Hendrik (5.a): ristikhein =  ristispea.
  • Mängiti Aliase mängu. Küsimus: mis on tita esimene mänguasi. Hendrik (5.a): hõbelusikas!
  • Kus eskimod elavad? Hendrik (5.a): veskis!
  • Tähtede õpetamiseks joonistab õpetaja vahel lastele seljale tähti. Lõunauinaku eel ütleb Karmo (5.a): Ma ei jõua ära arvata, kui õpetaja teeb meile tähti seljale. Ma tunnen juba kõiki tähti!
  • Markus Oliver (4.a): Hakkame vaatama “Väikest nõida”. See on väga pikk – kohe lõpeb!
  • Siim (4.a): Päike teeb mu tagumisele peale haiget!
  • Gertrud (5.a): Mina kuulsin rähna – need, kes togisevad!
  • Uku Paavo (3.a): Porgand teeb silmadele head ja nägemise teravaks- siis pole pikksilma enam vaja.
  • Lapsed arutlevad oma vanuse üle, Karl Erik (5.a): Me oleme praegu poole kuuesed!
  • Õpetaja: Praegu ei tee me tööd suuga, Karl Erik (5.a): Jah, me teeme kätega!
  • Hendrik (5.a) vaatab luupe ja ütleb: need on pinksilmad!
  • Siim (4.a): trokutill (krokodill)
  • Vaatame pilti, pildil on luik. Kadi (4.a): See on lumepart!
  • Õpetaja hüüab lastele: “Tuba korda!” Gertrud (5.a): Mis sa karjud, tuba on juba korras!
  • Lastele meeldib väga logopeedi juures käia. Marette (6.a): ma hakkan ka s-i žužistama, siis saan logopeedi juurde!
  • Katriin (3.a): Mina tahan ka roboti (s.t logopeedi) juurde minna!
  • Uku-Paavo (3.a): Lauldes läheb hääl ära, aga ma võtsin tal sabast kinni ja nüüd on mul hoopis teine hääl!
  • Logopeed küsib “Millisel numbril peab helistama, kui tahad tuletõrjet kutsuda?” Liisa (5.a): Helista 1182, sealt öeldakse!
  • Raio (3.a): Kui mul oleks üks jalg, ma teaksin täpselt, kus jalga saabas käib!
  • Õpetaja: Kas mardisant sinu juures käis? Mida ta tegi? Joonas (4.a): Aitas issil autot parandada!
  • Pildil parandab isa haamriga mänguhobust. Õpetaja: “Mida isa teeb?” Andres (5.a): ” Isa koputab hobust, sest hobune on liiga suureks kasvanud!”
  • Õpetaja küsib: “Millised hambad ei söö toitu?” Aaron (5.a): “Kuldhambad”
  • Loomaaias ekskursioonil olles sai lõvi tigedaks Triinu (6.a): “Lõvil tulid närvid välja”
  • Kaisa (5.a): õpetaja, su pea on laukas! (piklik)
  • Henrik-Carl (4.a): Ma istun ratsaspistes (rätsepa istes)
  • Markus Oliver (4.a) riietumisel: Ma ei saa oma tagumist kinnast kätte.
  • Antony (6.a) õppekäigul Kadriorus: “Näe, tädi Russalka”
  • Harlis (6.a) sõidab oma rühmaga Magdaleena haiglast mööda: “Minu emme käis siin verd proovimas”
  • Oskar (3.a): „Õpetaja, ma tahan musta kasti” (prügikasti)
  • Mia Maris (4.a) kuldnoka kohta: „Ta viles oma viled ära”
  • Diana (4.a) näitab oma ruudulist kleiti: “Mul on siin ristikud”
  • Sander (4.a) askeldab kööginurgas ja kutsub õpetajat sööma “maasikamaitselist hernesuppi”
  • Poku rühma poisid (4.a) mängivad nukunurgas ja räägivad: “Me oleme isased ja joome kohvi”
  • Poku rühma lapsed ehitavad toolidest rongi. Mia Maris: “Mina olen rongi ratas!”
  • Siim (4.a) ajab peale lõunasööki kõhu punni ja teatab “Mu kõht on nii raske!”
  • Markus Oliver (3.a): „Aitäh, kõht on valmis!” (kõht sai täis)
  • Kaisa (3.a): „Ingeling” (e mõõdulint)
  • Joonas (3.a): „Arakiri” (e ajakiri)
  • Kaisa (3.a): „Päkapikkudel on rohelised pluusid sellepärast, et nad on palju tilli söönud.”
  • Henrik-Carl (3.a): näitab suule ja ütleb: „Mul on siin tuuleohatus.” (ohatis)
  • Kadi-Liis (3.a): Õpetaja nõelub katkist mänguasja. Tuleb Kadi ja teatab: „Mul on ka kodus nõulad.”
  • Sander (3.a): Sassu loendab mänguautosid 1,2,3,4. Õpetaja küsib: „Kui palju sa kokku said?”  Sass vastab: „Palju”
  • Joonas (3.a): Matariinu ( e lepatriinu)
  • Gertrud (3.a): „Mul on kodus konksukingad” (e kõpsukingad)
  • Anette (3.a): Riietumisel palub õpetaja panna lastel selga kombekad. Anette paneb ja hakkab järsku nutma, öeldes: „Mul on igav” (tegelikult oli palav ja ta põlv sügeles)
  • Gen (6.a): “Õpetaja, mul hammas kiigub!”
  • Õpetaja näitab tahvli kohal olevale tähestikule ja küsib lastelt: “Kuidas
  • nimetame seda tähtede rida?”
  • Karoliina (6.a):”Järjestik!”
  • Kelly (6.a): “See ei ole märtsikelluke, see on aprillikellake, praegu on ju aprill!”
  • Liblikate eluringiga tutvumine.
  • “Kuidas me nimetasime seda tõuku?”
  • Kelly (6.a): “See on röövel.” (röövik)
  • Marell (5.a):”Õpetaja, kas on niimoodi, et kes kannatab see kaua elab?”
  • Õpetaja: “Jah nii see on.”
  • Marell:”Mina elan küll, aga enam ei kannata!”
  • Sandra (6.a) vaatas Kelly joonistust ja teatas: “Nii paks taevas!”
  • Martin (6.a):”Mul on käed kleebised!”
  • Triinu (5.a): “Tule taevas appi! Vaata milline vesi mul on! No nüüd mulle aitab, lähen
  • vahetan vee ära!”
  • Andreas (4.a): esimestel lasteaia päevadel: „Ma tahan rahu ja vaikust! Kuuled?!? Ma tahan kohe koju päevaunedele!!!”
  • Järgmisel päeval ikka väsinud: „Kuule vaata, selline uimane ilm on õues! Sellepärast olengi väsinud.”
  • Margita (4.a): „Ma olen väga selline laenulik tüdruk!” (Lubas oma kammi Cätriinile)
  • Karl Caspar (4.a): „Minu ema ja isa hakkavad abielluma, emal on pulmakingad.”
  • Armo (4.a): „Minu ema ja isa juba ellusid.”
  • Õues karusellil õpetaja proovis koos lastega karusellitada ja hüüdis: „Appi-appi, pea ju hakkab ringi käima!”
  • Kersti (4.a): „ Minu pea küll ringis ei ole!”
  • Mõni hetk hiljem hoogu lükates, ütleb Kersti uuesti: „ Minu pea käib iga päev ringis!”
  • Sander (4.a) oli Andreast nina pihta toksanud. Õpetaja rääkis, et meelega ei tohi haiget teha ja ainult vabandamine ju ei võta valu ära. Sander arvas, et sai aru. Õpetaja: „Tundub, et oled arusaaja poiss. Millest Sa aru said?”
  • Sander: „Meelespidamisest, noh, sain aru!”
  • Marleen (4.a) tuleb joostes: „Näe, näe õpetaja, mul on kintsakongad jalas!” (kontsakingad)
  • Karl Caspar (4.a): „Sussid on nii väikesed, et sokid valutavad!”
  • Karl Casparil hakkas une ajal kõrv valutama. Õpetaja võttis sülle ja küsis: „Kas valutab pidevalt või tuikab?” Karl Caspar õnnetult: „No niimoodi loksub see valu!”
  • Õpetaja: „Kui te nii palju lollitate, saan päris tigedaks ja kurjaks!”
  • Lapsed: „Vahel oled jah kuri!”
  • Õpetaja: „Kas ma olen ilmaasjata kuri?”
  • Marleen (4.a): “Ei, sa oled ilmaasjata koguaeg rõõmus!”
  • Eesti kaardi juures. Õpetaja-abi näitab lastele, et enne elas Põlvamaal, nüüd Tallinnas – pikk tee. Õpetaja näitab, et elas Viljandimaal, aga nüüd Tallinnas – näpp asutus Pika Hermanni torni peale.
  • Hindrik (4.a) küsis: „Kas Sina õpetaja elad siis Pika Hermanni tornis?”
  • Muusikaõpetaja mäletab sügisest, kuidas Sipsiku rühm ujuma läks ja õpetaja abi seletas lastele, et koolimajast läbi minnes peab vaikselt olema, koolilastel on tunnid. Keegi lastest ütles selle peale: „Peab jah vaikselt olema, ma nägin unes, kuidas üks koristaja hammustas mind jalast!”